SIRI PODCAST TEKNOLOGI LITERASI KANAK-KANAK [SIRI 1]

00:00 Dr Azidah 0 Comments

Alhamdulillah.. telah lama saya ingin mengadakan siri podcast berkenaan teknologi literasi untuk kanak-kanak. Dalam siri podcast ini, saya ingin berkongsi tips-tips berkenaan penggunaan teknologi untuk kanak-kanak terutama untuk kanak-kanak seawal usia kelahiran hinggalah ke tahap 1 persekolahan.

Tujuan utama siri podcast saya ini adalah untuk mendedahkan ibu bapa dan guru-guru dalam membantu anak-anak dan murid-murid tentang penggunaan teknologi yang berkesan. Dalam siri podcast ini, saya akan berkongsi dengan anda semua, ibu bapa dan guru-guru terutamanya tentang penggunaan peranti digital berinternet kepada kanak-kanak. bagi mengoptimumkan pengetahuan dan kemahiran mereka, juga memastikan mereka faham dan kompeten dalam penggunaan teknologi yang selamat.

ALHAMDULILLAH SAYA TELAH BERJAYA MENGHASILKAN DUA EPISOD UNTUK SIRI SATU SEPERTI DI BAWAH. InsyaAllah akan meneruskan untuk Episod 3 dan 4 dalam jangkamasa terdekat. Jemput semua untuk mendengar kedua-dua episod yang telah dihasilkan.

p/s Maaf jika audio kurang memuaskan, ini adalah percubaan pertama saya menghasilkan podcast dengan menggunakan peranti digital sedia ada.

SIRI PERTAMA (Isu Penggunaan Teknologi Oleh Kanak-Kanak)
1. Episod 1 : Pengenalan kepada Siri Podcast Teknologi dan Kanak-kanak 


2. Episod 2 : Mengapa Teknologi Perlu untuk Kanak-kanak? 


3. Episod 3 : Pengenalan kepada Keselamatan internet 



4. Episod 4 : Kesimpulan SIRI PERTAMA


InsyaAllah... tunggu episod seterusnya ya...

~PMAAZ





0 comments: