PnP 26/1/2017

06:48 mel 0 Comments

Saya amat berminat dengan fungsi ePortfolio sebagai bahan untuk menyediakan seorang pendidik dalam menjadikan sesi pengajaran dan pembelajaran lebih komprehensif dan fleksibel. Untuk kursus Pengajaran dan Pembelajaran pensyarah baru USM 1/2017 saya sekali lagi diberi tugas untuk melatih pensyarah-pensyarah baru dalam penyediaan ePortfolio mereka. Saya selalu cuba untuk melakukan inovasi setiap kali kursus dijalankan dan memberi peluang kepada pensyarah baru mengeksplorasi ePortfolio sebab platform perkembangan profesional mereka. Sesi sehari ini telah berjalan lancar dan saya dapati semakin hari ePortfolio yang terhasil oleh pensyarah baru makin mengagumkan saya.


 USM menggunakan platform MAHARA@USM yang boleh diakses oleh semua pelajar dan pensyarah yang ingin menghasilkan ePortfolio masing-masing. Buat masa ini saya adalah Master Trainer untuk penggunaan MAHARA@USM.








Contoh ePortfolio yg dihasilkan oleh pensyarah baru   

Contoh ePortfolio yang terhasil dari seorang lagi pensyarah baru USM


Semoga saya dapat terus mengarap pensyarah-pensyarah baru USM dalam menghasilkan ePortfolio yang lebih mantap dan berkesan.

~PMAAZ



0 comments: